Blog

CIRCE report: Benefits of towbar mounted luggage carriers

Podľa odhladov Európskej asociácie automobilových výrobcov (ACEA) sa má počet elektrických, batériových vozidiel jazdiacich po európskych cestách v roku 2025 priblížiť k 30%, pričom toto číslo má narásť na viac ako dvojnásobok a presiahnúť kvótu 70% do roku 2030.

Španielský výrobca Enganches Aragón (Towbox) nechal vypracovať štúdiu výskumnému centru pre energetické zdroje a spotrebu CIRCE (Research Centre for Energy Resources and Consumption) s cieľom analyzovať dopad na spotrebu spaľovacích a elektrických, batériových vozidiel počas jazdy s namontovaným strešným boxom a zadným, batožinovým boxom namontovaným na ťažnom zariadení. Výsledky analýzy sú do značnej miery ohromujúce.

U vozidiel typu SUV jazdiacim so strešným boxom analyzované dáta ukazujú nárast aerodynamického odporu u týchto vozidiel o 31,83%, pričom u rovnakých vozidiel jazdiacich so zadným batožinovým boxom Towbox je táto hodnota na úrovni 8,11%.

 

Tieto rozdiely nameraných hodnôt sú ešte výraznejšie u vozidiel typu Sedan, u ktorých jazda so strešným boxom zvyšuje aerodynamický odpor o 35% v porovnaní so zanedbateľnými 3% pri jazde s boxom namontovaným vzadu, na ťažnom zariadení vozidla.

Štúdia jednozančne poukazuje na výhody zadných batožinových boxov oproti klasickým strešným "truhlám”, a to v aerodynamike a zvýšenej hlučnosti, ako jej sekundárneho efektu.

Tieto hodnoty sú rozvinuté do spotreby elektrickej energie u EV vozidiel jazdiacich s namontovaným zadným batožinovým boxom, pri ktorých je namerané zvýšenie spotreby elektrickej energie na úrovni 2,43% (SUV) a veľmi zanedbateľných 0,91% u vozidiel typu Sedan. Na porovnanie sú tieto hodnoty spotreby elektrickej energie pri EV vozidlách jazdiacich so strešným boxom na úrovni okolo 10%.

Megamenu

Your cart

There are no more items in your cart

Sign in